We bieden dieren de best mogelijke zorg. Ook uw persoonsgegevens behandelen we met de grootst mogelijke zorg. We brengen onze huisdieren zelf ook naar de praktijk, dus we begrijpen hoe belangrijk de bescherming van uw gegevens is. U heeft uw persoonlijke gegevens aan ons toevertrouwd. We willen volledig transparant zijn over hoe we hiermee omgaan. Dat vinden we belangrijk.
De verwerkingsverantwoordelijke – het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de bescherming van uw persoonsgegevens – voor de diensten van deze praktijk, is CVS (Netherlands) BV.
Hoe gebruiken we uw persoonsgegevens?
We gebruiken uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden, afhankelijk van het type gegevens. We verzamelen alleen gegevens die we nodig hebben om onze diensten aan u te kunnen aanbieden. In de onderstaande tabel staat welke gegevens we verzamelen, met welk doel we dit doen en wat onze wettelijke grondslag is (waarom we die gegevens moeten verzamelen) in lijn met wetgeving op het gebied van gegevensbescherming.
Uw persoonlijke gegevens, zoals uw naam, geboortedatum, adres, e-mailadres, telefoonnummer en polisnummer van uw verzekering.
Wat doen we met uw gegevens en waarom? | Onze wettelijke grondslag |
---|---|
Uw identiteit controleren als u de praktijk bezoekt, zodat we zeker weten dat het uw huisdier is, en onze gegevens kloppen. | Als onderdeel van onze overeenkomst met u. |
U afspraakherinneringen sturen zodat u weet wanneer u met uw huisdier bij ons langs moet komen. | Als onderdeel van onze overeenkomst met u. |
U herinneringen sturen voor behandelingen, vaccinaties, ontvlooien of ontwormen, zodat u weet wanneer uw huisdier een behandeling nodig heeft. | Dit is belangrijk om ervoor te kunnen zorgen dat uw huisdier gezond blijft. |
Communiceren met uw verzekeraar, indien nodig, zodat declaraties op een efficiënte wijze kunnen worden ingediend. | Dit is wettelijk verplicht en maakt onderdeel uit van onze overeenkomst met u. |
U service-updates sturen zoals wijzigingen in onze algemene voorwaarden of informatie over verstoringen bij de praktijk om u te informeren over wijzigingen in onze dienstverlening. | Dit is wettelijk verplicht en maakt onderdeel uit van onze overeenkomst met u. |
U informatie sturen over bezorgdheid om de diergezondheid in uw regio om u op de hoogte te houden van kwesties die mogelijk impact hebben op uw huisdier. | We vinden het belangrijk dat u zo snel mogelijk van dit soort zaken op de hoogte bent. |
U informatie sturen over onze andere diensten, evenementen en beschikbare middelen. We willen u graag op de hoogte houden en ervoor zorgen dat u optimaal gebruikmaakt van onze dienstverlening (in het gedeelte Marketingberichten hieronder kunt u hier meer over lezen). | Alleen als u hiervoor toestemming geeft, u bepaalt dit dus zelf. |
Soms vragen we u om feedback te geven over onze algemene dienstverlening. Meestal gebeurt dit anoniem, maar het kan zijn dat we rechtstreeks contact met u willen opnemen als u ergens ontevreden over bent. | Alleen als u feedback geeft, u moet hiervoor toestemming geven. |
Uw betalingsinformatie
Dit is informatie die u verstrekt als u direct moet betalen voor een dienst van de praktijk. We slaan uw kaartgegevens niet op. Voor betalingsdiensten maken we gebruik van WorldPay.
Wat doen we met uw gegevens en waarom? | Onze wettelijke grondslag |
---|---|
Betalingen ontvangen voor de diensten die we leveren en terugbetalingen verrichten, waar nodig. Voor een aantal van onze diensten moet u namelijk direct betalen. | Dit maakt onderdeel uit van onze overeenkomst met u. |
Financiële transacties registreren zodat we weten waarvoor u heeft betaald. | Dit is wettelijk verplicht. |
Uw contacthistorie met ons
Dit heeft betrekking op dingen die u heeft gezegd, via e-mail, telefonisch of de contactpagina op onze website. Telefoongesprekken met onze praktijk kunnen worden opgenomen.
Wat doen we met uw gegevens en waarom? | Onze wettelijke grondslag |
---|---|
Klanten service en ondersteuning bieden. | U bepaalt zelf of u via de bovenstaande opties contact met ons opneemt, dus het hangt af van de aard van uw vraag. Dit kan onderdeel uitmaken van onze overeenkomst met u. |
Onze ondersteunende diensten verbeteren om ervoor te zorgen dat we klanten de best mogelijke dienstverlening bieden. | Het is belangrijk dat ons team aan de hoogste kwaliteitseisen blijft voldoen. |
Fraude voorkomen en opsporen
We zijn ook wettelijk en contractueel verplicht om de bovenstaande gegevens te gebruiken om fraude, zowel tegen u als tegen ons, te voorkomen of op te sporen. Dit is een minder leuk aspect van onze dienstverlening, maar het is essentieel dat we u en onszelf beschermen tegen fraude.
Persoonsgegevens worden ook gebruikt voor zaken als het testen van IT-systemen, onderzoek, data-analyse, verbetering van onze site en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Maar geen zorgen: alle gegevens worden geanonimiseerd en geaggregeerd, dus die zijn niet naar u te herleiden.
Delen van uw gegevens
U heeft ons uw gegevens toevertrouwd. We willen u dan ook allereerst verzekeren dat we uw persoonsgegevens niet zullen verkopen aan derden.
We delen uw gegevens echter wel met de onderstaande categorieën bedrijven. Dit is essentieel om onze diensten aan u te kunnen aanbieden.
- Bedrijven in de CVS Groep, want soms zijn verschillende onderdelen van de groep verantwoordelijk voor verschillende activiteiten.
- Verwijspraktijken, zodat die kunnen zorgen voor afspraken, testen, behandelingen en diensten als uw huisdier moet worden doorverwezen naar een kliniek of specialist.
- Laboratoria en dierencrematoria, zodat we namens u testen, behandelingen en diensten kunnen regelen en resultaten kunnen opvragen.
- Uw verzekeraar, zodat we toestemming kunnen regelen om bepaalde onderzoeken en behandelingen uit te voeren op hun kosten. En ook om betalingen te regelen voor onderzoeken en behandelingen die zijn uitgevoerd.
- Banken en aanbieders van betalingsdiensten, zodat we waar nodig betalingen en terugbetalingen kunnen regelen.
- Kredietinformatiebureaus en fraudepreventiediensten, zodat we informatie over u kunnen verkrijgen en fraude kunnen helpen opsporen en voorkomen.
- Incassobureaus, als u rekeningen voor de diensten die we leveren niet op tijd betaalt.
- E-mailproviders, drukkerijen en verzendhuizen, zodat we u herinneringen, administratieve informatie met betrekking tot onze dienstverlening, informatie over voor u relevante diergezondheidskwesties en marketinguitingen kunnen sturen, als u hiervoor toestemming geeft.
- Gerechtelijke/wethandhavingsinstanties, als we hiervan een verzoek krijgen om mee te werken aan een onderzoek.
- Andere praktijken, als u besluit over te stappen naar een andere praktijk en uw informatie wilt overdragen.
- Vestoria, als u online een afspraak maakt.
Wilt u meer weten over de bedrijven waarmee we mogelijk persoonsgegevens delen, of over hoe die uw persoonsgegevens gebruiken? Neem dan contact met ons op via de onderstaande contactgegevens.
Marketingberichten
Als u hiervoor toestemming heeft gegeven, sturen we u marketingberichten om u op de hoogte te houden van onze activiteiten en u te informeren over onze producten en diensten.
Wilt u deze berichten niet meer ontvangen, dan kunt u zich op de volgende manieren afmelden:
- Klik op de ‘afmeldlink’ onderaan de marketing-e-mailing die u van ons ontvangt.
- Neem direct contact op met de praktijk, telefonisch of via e-mail, en vraag of we u van onze mailinglijst verwijderen.
Heeft u aangegeven dat u helemaal geen marketinguitingen meer wilt ontvangen? Dan vragen we u even geduld, zodat we dit in al onze systemen kunnen verwerken. Het kan zijn dat u tijdens de verwerking van uw aanvraag toch nog berichten van ons ontvangt.
Als u zich afmeldt voor marketingberichten, blijft u wel ‘servicecommunicatie’ ontvangen, zoals herinneringen voor afspraken, vaccinaties en behandelingen.
Waar worden uw gegevens opgeslagen?
Alle persoonsgegevens die we verwerken, worden binnen de Europese Economische Ruimte (EER) opgeslagen. Hierdoor kunnen we garanderen dat uw gegevens conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van de EU zullen worden behandeld. We vinden het belangrijk om transparant te zijn. Dus mocht dit ooit veranderen, dan zullen we u hier vooraf over informeren.
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
We bewaren uw gegevens zolang u klant bent bij onze praktijk of een andere praktijk binnen de CVS Groep en zolang we uw gegevens moeten bewaren om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen.
Als u niet langer klant wilt zijn, kunt u contact met ons opnemen en vragen om uw account te deactiveren. We zijn echter wettelijk verplicht bepaalde persoonsgegevens van u langer te bewaren, ook als u ons heeft verzocht die te verwijderen. We bewaren alleen wat we absoluut moeten, en alleen om ervoor te zorgen dat we aan alle wet- en regelgeving voldoen, geschillen kunnen beslechten, fraude en misbruik kunnen voorkomen, en onze algemene voorwaarden kunnen afdwingen.
Uw rechten
U heeft een aantal rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens, namelijk:
- Het recht op informatie over hoe uw persoonsgegevens worden gebruikt; de meeste informatie staat in dit statement.
- Het recht op toegang tot de persoonlijke gegevens die we over u hebben.
- Het recht op rectificatie van persoonlijke gegevens die we over u hebben als deze onjuist of onvolledig zijn. Bij een wijziging in uw contactgegevens verzoeken we u contact op te nemen met een medewerker van ons praktijkteam.
- Het recht ons in bepaalde situaties te vragen om uw gegevens te verwijderen of te stoppen met de verwerking of verzameling ervan.
- Het recht marketingberichten stop te zetten; meer informatie hierover vindt u in het Marketing-gedeelte hierboven.
- Het recht op dataportabiliteit, waarbij we delen van uw persoonsgegevens overdragen aan een andere praktijk.
Wilt u uw rechten uitoefenen of heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens onderaan deze verklaring.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
We zullen deze privacyverklaring van tijd tot tijd herzien en updates in de praktijk of op deze website publiceren. Belangrijke aanpassingen worden direct met u gecommuniceerd, zodat u ervan op de hoogte bent hoe we met uw gegevens omgaan.
Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 13 augustus 2021.
Hoe kunt u contact met ons opnemen?
Feedback van klanten is essentieel om u de best mogelijke dienstverlening te kunnen bieden. Heeft u vragen over deze privacyverklaring, wilt u dat we het gebruik van uw persoonsgegevens stoppen of wilt u uw rechten uitoefenen? Neem dan contact met ons op via:
Post
Functionaris voor gegevensbescherming
CVS (Netherlands) BV
Postbus 176
8300 AD Emmeloord
Klachten
Als u niet tevreden bent over ons gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u via de bovenstaande contactgegevens een klacht bij ons indienen.
U kunt ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u ontevreden bent over hoe we uw gegevens hebben gebruikt.
Postadres:
Autoriteit Persoonsgegevens
Postbus 93374
2509 AJ DEN HAAG
Telefoonnummer: 070 – 888 85 00
Website: autoriteitpersoonsgegevens.nl